Obchod

Reklamace a vrácení zboží

Reklamační řád a podmínky vrácení zboží

1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1.1. Tyto podmínky upravují postup a podmínky uplatnění práv z vadného plnění podle § 1914 až § 1925 občanského zákoníku (reklamace) a práva na odstoupení od smlouvy podle § 1829 až § 1837 občanského zákoníku (vrácení zboží) ve vztahu ke kupní smlouvě uzavřené mezi – prodávajícím: Haros trade s.r.o., IČ 21643300, U Dvora 64, Otice – Opava, 747 81 – kupujícím: fyzickou osobou, nejednající v rámci své podnikatelské činnosti prostřednictvím internetového obchodu hravemlsani.cz.

1.2. Podmínky jsou nedílnou součástí Obchodních podmínek prodávajícího. Uplatnění práv z reklamace a odstoupení od smlouvy se řídí rovněž ustanoveními čl. 8 a čl. 12 Obchodních podmínek.

1.3. Tyto podmínky se nevztahují na kupující, který při nákupu jedná v rámci své podnikatelské činnosti; pro něj platí individuálně sjednané podmínky.

 

2. ZÁKLADNÍ POJMY
Vadné plnění – stav dodaného zboží nesplňující dohodnuté vlastnosti, parametry chuti, konzistence či trvanlivosti.

Reklamace – uplatnění práva kupujícího na odstranění vady nebo jiné nároky z vadného plnění.

Záruční doba – doba, po kterou lze uplatnit právo z vadného plnění.

Právo na odstoupení – právo kupujícího vrátit nepoškozené zboží bez uvedení důvodu.

 

3. ZÁRUČNÍ DOBA A REKLAMACE
3.1. Záruční doba odpovídá minimální trvanlivosti vyznačené na obalu želé bonbonů, nejméně však 6 měsíců od převzetí zboží.

3.2. Reklamaci lze uplatnit do 2 měsíců ode dne, kdy kupující vadu zjistil, nejpozději však do konce záruční doby.

3.3. Reklamaci lze podat:

písemně na adresu prodávajícího (U Dvora 64, Otice – Opava, 747 81) nebo

elektronickou poštou na hravemlsani@seznam.cz

3.4. Reklamace musí obsahovat:

popis vady (např. změna chuti, rozpuštění, zacuchání) a datum zjištění

kopii dokladu o koupi

kontaktní údaje kupujícího

požadovaný způsob vyřízení (výměna, vrácení ceny)

 

4. PRŮBĚH A ZPŮSOBY VYŘÍZENÍ REKLAMACE
4.1. Prodávající potvrdí přijetí reklamace do 3 pracovních dnů.

4.2. Reklamaci vyřídí nejpozději do 30 dnů od uplatnění. V případě prodlení informuje kupujícího o důvodech a předpokládaném termínu dokončení.

4.3. Možné způsoby vyřízení:

Výměna – dodání bezvadného zboží

Snížení kupní ceny – poměrné snížení ceny

Odstoupení od smlouvy – vrácení celé kupní ceny

 

5. NÁKLADY SPOJENÉ S REKLAMACÍ
5.1. Náklady na zaslání vadného zboží k prodávajícímu hradí prodávající.

5.2. Pokud je vada způsobena nesprávným skladováním kupujícího, nese náklady kupující.

 

6. PRÁVO NA ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY A VRÁCENÍ ZBOŽÍ
6.1. Kupující má právo odstoupit od kupní smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží bez udání důvodu.

6.2. Pokud se objednávka skládá z více produktů, lhůta se počítá od následujícího dne po dni převzetí posledního kusu zboží.

6.3. Pro uplatnění práva využije vzorový formulář pro odstoupení, který zašlete:

e-mailem na hravemlsani@seznam.cz nebo

písemně na adresu prodávajícího

6.4. Zboží je nutné vrátit nepoškozené, v původním obalu a kompletní, nejpozději do 14 dnů od odstoupení.

6.5. Náklady na vrácení nese kupující; pokud zboží vykazuje vadu, hradí náklady prodávající.

6.6. Prodávající vrátí kupní cenu do 14 dnů od obdržení odstoupení, stejným způsobem, jakým byla původně uhrazena.

 

7. MIMOSOUDNÍ ŘEŠENÍ SPORŮ
7.1. Česká obchodní inspekce (Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2; https://adr.coi.cz/cs)

7.2. Platforma ODR EU (http://ec.europa.eu/consumers/odr)

7.3. Evropské spotřebitelské centrum ČR (http://www.evropskyspotrebitel.cz)

 

8. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
8.1. Neplatnost jednoho ustanovení neovlivňuje platnost ostatních; neplatné se nahrazuje ustanovením nejblíže odpovídajícím.

8.2. Tyto podmínky nabývají účinnosti dnem 15. 07. 2025.

8.3. Dokument je k dispozici elektronicky na webu prodávajícího a v sídle společnosti.

Top